الأحد، 12 مارس 2017

انا مش ليك... بقلم الشاعر / علاء زايد



انا مش ليك................
انا مش ليك
ولا ندمان عليك
ولا عمري
عليك هندم

نسيت اسمك
وتاهت عن بالي
ملامحك
وفرحت
انك رحت
بعيد وخسرتك
ويا ريتني
ماكنت عرفتك
ولا ف الدنيا قبلتك
صدقني
ما زعلنيش
ولا جرحنيش
بعدك
انا مش ليك
ولاندمان عليك
ولا عمري
عليك هندم

انت مجرد قصه
علي جبيني اتكتبت
وخلصت
ذي ما بدات
لا بتشبهلي في شئ
ولا بشبهلك

خليك بعيد
لا اسقيك حنين
ولا تعاندني
واعاندك

قاسي والقسوه
بتجري ف دمك
انا مش ليك
ولاندمان عليك
ولا عمري
عليك هندم

نسيت اسمك
وتاهت
عن بالي ملامحك

ريحتني
وضميري ارتاح
لما نويت ع الفراق
وبدات بغدرك

اصل انا ما قدرتش
اكمل وياك
ولا حتي قلبي هواك
ومن الاول
قلبي
ماكانش مرتاحالك
ولا كنت عايزك

كنت بحس
ان انت حزين
حتي وانت بتضحك
اداويك
الاقيك فيا بتجرح
ولقيتك
حتي غريب
عن نفسك
لا عنيك نسوني
همومي
ولا ريحني
قلبك

انا مش ليك
ولا عمري عليك
هندم

نسيت اسمك
...........................
علاء زايد
من ديواني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق