الأربعاء، 23 مارس 2016

قالوا عني كلام كتير بقلم الشاعر \احمد العبادلي

قالوا عني كلام كتير......انا قلت مصر من غيرنا هيقل التقدير 
اه يا بلد الانتصارات----هوا الامان في بقي زكريات
مصر البريئه.....مصر الجريئه.....مصر العظيمه ......ارضك كريمه
ارضك وعرضك......اسمك وجسمك وانا كنت حربك......حربنا الشر من اجلك
ازاي اخاف وازاي اكش......وانا عايشه فيكي بمليون وش......انام وازاي انام
هم جنودك سهر الليالي......علشان ارضك ودمك في القلب غالي
انا جايلك ومعايا في ايدي شهاده......نفسي احميكي وانول الشهاده
ازاي امشي واسيبك .......ده الكلاب بينهشوا في جيدك
قالوا عنك كلام كتير......شبعنا زول وشبعنا تصدير
الكل اتوجع والكل مات......والعيش والملح مه كله مات
كليمات من مواطن شريف................جايلك من بلاد الريف
قالوا شرطتين علي كمي......ولا الحوجه لفدان امي
الشاعر \احمد العبادلي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق