الثلاثاء، 23 فبراير 2016

??المهم حبك عايش في قلبي؟؟ يقلم الشاعر جابر عبد القادر




??المهم حبك عايش في قلبي؟؟
?? انا احب حبيبي؟؟
رغم البعد عنك بحبك
ورغم كرهك لي بحبك
ورغم حبك لي بردة حبيبتي
انا وانتي اسم واحد هو الحب
بسي في عيني وتعرفي
شوفي دقات قلبي بتقولك ايه
تعالي واسمعي بعد سهر الليالي
وفكري فيكي و معاكي انتي لي حبي وعمري
انتي الوردة التي اشوفها علشان اكون سعيد
تعالي وشوفي عيوني بتقولك ايه انتي الحاجة
الجميلة في الوجود
شوفي حياتي بعدك شكله ايه تعبت وخلاص
كرهت الحب علشان بعدك عني انتي حبيبتي
بس لي
كدة شوفتي غيري حبيبتي حد غيري لي علشان انا بحبك اوي
حرمتيني من نظرة عينك لي علشان ةاحد غيري كنت بسهر الليالي
عليكي طب كنتي قلتي من زمان لا احبك وانا كنت
لا اعلق نفسي بيكي و عمري وقلبي وروحي فيكي بعد العمر دة و
انا خلاص كبر ت وعمري كلة كان ليكي الشعر شاب
ومين يوافق عليه كل دة علشا ن بحبك ولا انا اشوف مين بعدك تعرفي
عملتي ايه فيه علشان حبك بس خلاص عرفت
بان الحب ليس نظره ولا ضحك ولا كلمه ولا مسك ايد
بس اعملي حسابك وحياه حبي وعمري الذي راح عليكي
لا تفرحي مع حد غيري اكون انا او لا تكوني انتي وعندي ليكي حاجات كتيره وافلام كتيره وتسجيل ليكي تعرفي اعمل ايه فيكي احكي لكل العالم عليكي وعلي حبي ليكي معلش علشان عيوني من سهر الليالي راحت والنظر راح من سهري علي صورتك التي في عيوني وقلبي وجواحي انا اليوم ضحكت عليكي وعلي شكلك انتي فكرك جميله لا انتي بعد كل دة شوفي نفسك العيون التي كنت اكتب عنها ولا جمالك الذي كنت افتكر مفيش غيرك بس انا عرفت با ان الجمال كله زايل صدقي انا كنت غلطان بعد العمر دة ؟
??جابر عبد القادر ؟؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق