الأربعاء، 28 أكتوبر 2015

طول الليالى ..... بقلم الشاعر احمد عامر


قريبا جدا باذن الله
..................... طول الليالى ......................

ويضمنى حلــــــــــــــــــــــم الهوا
وانا قلبــــــــــــــي من حبك هوى
وانت لسة هتفتكر؟
دنا ياما ليــــــــــــــلى سهرته ليك
والقلب عاشــــــــــــــــــق بيناديك
وجرحة حبك وانكوى
مين فينـــــــا حب ومين نكـــــــر
جى النــــــــــــــــــهارده بتشتكى
وانا جـــــــــــفن عينى اللى بكى
ومعدش بينا كلام نقوله
لو تعتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــذر
طول الليالى

دنا قلبي كان مسكـــــــــــين أوى
وانت بتــــــــــــــــــــــدبح بالأوى
ولو الزمـــــــــــــان كان يوم سوى
كنت تصــــــــــــــــــــون او تفتكر
لكن غـــــــــــــــــــــــرورك زلنى
ونسيت بمـــــــــــــــــــرة نضمنى
توهت معـــــــــــــــــاك ولا همنى
انك تصــــــــــــــــــــون او تعتذر
جى النهـــــــــــــــــــــارده بتشتكى
وانا جــــــــــــــفن عينى اللى بكى
ومعــــــــــــدش بينا كلام نقوله
لوتعتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــذر
طول الليالى

ياقلبي لمــــــــــــــــــــــلم صرختك
اظهر مــــــــــــــــــــــلامك قسوتك
متهــــــــــــــــــــــــــــدنيش بزمتك
ليــــــــــــــــه الملام
مش روحـــــــــــت تجرى ع الهوا
لحبيب سقـــــــــــــــــــاك مر الهوا
مش ده اللــــــــــــى كنت بتعشقه
وصـــــــــــــــــــــرخ وقال بتزهقه
خلــــــــــــص الكلام
جى النهــــــــــــــــــــــارده بتشتكى
وانا جــــــــــــــــفن عينى اللى بكى
ومعـــــــــــــــــــدش بينا كلام نقوله
لوتعتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــذر
طـــــــــــــول الليالى
.......................... احمدعامر ..........................
ننوه ان كل ماينشر مسجل بالهيئات المنوطه بذلك 2110/2015 س م ب

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق