الجمعة، 30 أكتوبر 2015

(يوميات مواطن) بقلم الشاعر كرم مكاوي

قصيده(يوميات مواطن) للشاعر /كرم مكاوي٠٠٠كل حاجه بتغلي فيكي٠٠٠إلا انا وهرمك ونيلك٠٠٠بتبهدليني وتهجريني وبتقفلي ف وشي البيبان٠٠٠الاقيكي شط امان ٠٠٠بتطبطبي عليا وتمسحي دموعي٠٠٠أنا يعني ليا مين غيرك٠٠٠أنا المتربي من خيرك٠٠٠أنا الصحبه وأنا اللمه اللي بتكحل سواد عينك٠٠٠أنا المولود علي ترابك٠٠٠أنا العاشق في محرابك٠٠٠أنا شمس النهار جيه٠٠٠تنور بالامل ليلك٠٠٠صدقيني وإسمحيلي٠٠أحضنك وأشرب عبيرك٠٠٠من شفايفك من خدودك٠٠٠من صوت الحق ف ضمرك٠٠٠من شوارعك من غيطانك ٠٠من ريحه المسك ف حيطانك٠٠٠من الحنان والحب اللي شاربين من طمي نيلك٠٠٠أنا لوحدي بصارع موجك العالي٠٠٠أنا عمر الزمن منقوش علي جبينك٠٠٠أنا نخله أمل طارحه سلام ومحبه٠٠٠جذورها عايشه من طينك٠٠٠أنا اللي قريت فتحتك وشبكتك عمري٠٠٠ودمي زيت قناديلك٠٠٠أنا وإنتي محدش غيرنا يستحملنا٠٠٠وتيجي الشده تحضنا ٠٠تغنيلي وأغنيلك٠٠٠ملكيش يا حبيبتي الا أنا٠٠٠وأنابرده مليش غيرك أنابرده مليش غيرك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق