الأربعاء، 28 أكتوبر 2015

حبك عايش للشاعر جابر عبد القادر

المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟? عذاب الحب؟
?كتب من قلبي لحبيبة قلبي 
خطفتي قلبي وروحتي فين 
حرام العذاب علشان بحبك 
بس خلاص عرفتك بس رجعي
قلبي علشان كنت فرحان بحبك
واليوم ندمان عرفi ليه علشان
لا اعرف غيرك وانتي كنتي مع غيري
انا كرهت الحب علشانك بس رحعي
قلبي علشان اعرف اعيش ومش احب
تاني علشانك ابدا من اليوم احافظ
علي قلبي من الحب اة من الحب
اعيش وحيداحسن من الخيانه التي
كنت عايش فيه عمري راح والشعر
خلاص بق ابيض من عذاب حبك
والشكل كمان بقي عندي مائة سنه
علشا ن الحب واليوم ارحع اعيش
واكون مع قلب جديد بس عرفتك انتي
ايها المسكينه انتي لا تعرفي الحب
تعرفي المصلحة عاوزه عربيه ولا احد
يسئل عليكي ولكن انا لا حبي وقلبي
كانو ملكك انتي وحدك وحين شوفتك
مع غيري وكذبتي علية انتهي حبي
من قلبي علشان حبي ليكي نظيف
بس رجعي قلبي تاني وفكري علشان
انتي كنتي في قلبي العمر كله معلش
الحب موجود بس مع التي تستهال حبي
انتي اليوم مع الاموات وانا غدا مع حبي
الجديد تعرفي مين الذي يخاف علية
ويقولي كل شويه انت فين يا عمري
اليوم اتكلمت مع حبي الجديد وقلبي
فرح ونظرت لنفسي شوفت الشعر الابيض
رجع اسود وشكلي رجع من تاني جميل
بسبب حبي الحقيقي ابد من جديد واعيش
من تاني وانتي السبب واشكرك وادعو ليكي
بعذاب الحب زي من كنت بتعذب بي شوفي
انتي فين وانا فين دلوقتي شوفي شكلك
ايه وشكلي دلوقتي الحمد الله رحع قلبي تاني
اليوم نلتقي بحبي وحياتي الجديده وعمري بس
انا اليوم سعيد ونسيت الماضي بعذاب الحيره
وخلاص نسيت شكلك وحبك الذي كان عذابي
بحبك ياحبي وانا معاكي سعيد بيكي اليوم
فرحي وغدا السعاد كله معاكي انتي لو اكلمت
عليكي الناس يقولو عليه مجنون ليه علشان
الحب ليس احد يعرفه باان الحب عندي هو حياتي
بكره يجربو الحب الحقيقي الذي ملك روحي وعمري
وحياتي ادعيلي لي بسعاده حبي الجديد مع السلامة
يا قلبي الحزين وادعيلك بعذاب قلبك زي عذابي لمه
كان مفيش غيرك في قلبي وتعرفي بعد كده با الندم؟
?جابرعبدالقادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق