الثلاثاء، 24 نوفمبر 2015

حبك عايش للشاعر عبد القادر

?المهم
حبك عايش في قلبي؟

?جابرعبدالقادر؟?بحبك علي شط النيل؟
?ازيك يا حبيبتي اوعي اكون راسي ثقيله
علي رجلك الجو اليوم جميل اوي شايفه
مصر حلوه ازاي علي النيل فكره اول يوم
شوفتك فيه كانت علي المركب في النيل
لمه قلت ليكي ممكن اجلس جنبك قلتي ليه
ليه المكان واسع اجلس هناك في مكان فادي
وده مكان السيدات ولمه جلست الي هناك
نظرتي لي وضحكتي ولم شوفت الضحك
شوفت قمر نور المركب وبعد كده جائت سيده
وانا قلت له تعالي اجلسي مكاني وبعد كده قلتي
ليه تعاله اجلس في مكان جنبي فادي وعملت
نفسي باني اقع ومسكت يدك وشوفت عيونك
وبعد كده نزلتي منه وكلمتك وقلت ليكي بحبك
اسغربتي مني وبعد كده قلتي لي الصراحة انا
كمان بحبك وكان الحب الجميل الذي انا فيه بحبك
يا عمري وحياتي حبيبتي بحبك اوي عملتي فيه
ايه معقول في حب من اول نظره ولمسه مكنتش
مصدق وانتي كنتي مصدقه في حب من اول نظره ولمسه--
حبيبي مش تصدق انا اول لمه طلعت وشوفتك
قلبي ارتجف ودق جامد اوي وقلت لنفسي ايه
هو ده حبيبي الذي كنت عاوزه لقيتك وقفت
جنبي ولمه قلت ليك اجلس هناك عملت كده
علشان اشوف عيونك وانظر اليك كويس ولمه
قمت قلت ليك تعاله جنبي علشان احس بيك
عرفت باني انا كنت احبك الاول انا عرفت دلوقتي
في حب من اول نظره ولمسه فعلا يا حبيبي
الجو اليوم جميل اوي يمكن علشان انت معايه
ولا علشان نعيش ونتكلم عن حبي وحبك اوم
بقه كافيه كده رجلي وجعتني انت لم تعرف انا
بحبك اوي اوي بس امته نكون في بيت واحد
انا كل يوم اهلي يتكلموني عن عريس قادم
من بره ومستعد علي جميع شروطتنا تعاله
يا حبيبي علشان نكون معا في الحياه السعيده
بحبي وحبك انا لا اعرف اعيش من غير حبك
ولا اتحمل رجل تاني اشوفه غيرك انت يا حبيبي تعالة--
انا جاي هو امته قادم اليكم لا انا يوم الخميس قادم
انا واهلي واروح الي اهلك واطلب يدك الجميلة
ممكن ابوسك يا حبيبيتي انا بحبك ولا احد يقدر
يخدك مني ابدا بحبك بحبك بحبك اوي اوي اوي اوي؟
?جابر عبد القادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق