الجمعة، 12 أغسطس 2016

سيب و انا سيب بقلم الشاعر / محمد أبوالمعاطى



سيب و انا سيب

.........................
سيب و انا سيب
مهما كان النصيب
سيب كلمة حلوة افتكرهالك
و لو من سطر أو غنوة كتبتهالك
سيب و انا سيب
مهما كان الحبيب
مش كفايه الذكرى
و احنا كل حاجة بننساها حتى بُكرة
مش كفايه افتكر ان انت كنت عشانى هتنتحر
و فى لحظة نسيت كل حاجة نسيت حتى تفتكر
مش كفايه افتخر بحب كبير كان ليا
و ايه الفايدة بعد ما سابنى و خلا بيا
سيب و لو نظرة من عيونك
تبص عليا و تقولى أنا جنونك
أنا اللى ياما سهرت عشانها
و فى لحظة كبرت فجأة عشانها
أنا حُبك أنا ظنونك
سيب و لو نظرة من عيونك
خلينى افتكر حبى مش ضرورى حبك
خلينى بس بقلبى مش ضرورى قلبك
سيب و لو اشارة
اشوفك بس معدى م الحارة
اقول معدى عشانى
و اقوم ادى بينى و بين نفسى
و اخاف تنسانى
خليك بس مكانى
عمرك ما هتنسانى
...............................
بقلمى محمد أبوالمعاطى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق