الجمعة، 22 يوليو 2016

تفتكر كان ممكن أنسي بقلم/أحمد عبد الرحمن

(قصيدة/عامية/ذكريات كان في قُربك)
"
(بقلم/أحمد عبد الرحمن صالح أحمد )
"
"
"
تفتكر كان ممكن أنسي
"
.اللي عشته في الاماني
"
تفتكر أني انت تسمح ..حد تاني يعيش مكاني
"
.......تفتكر أني اللي بنا
"
حاجه غايبه مش عشاني
"
تفتكر أنا ممكن أرضي ..أنك أنت تبيع حناني
"
.....لا ياقلبي تبقي واهم
...إنّي أسيبك راح تعاني
"
بكرهك ...
"
"
"
..كل واحد خد نصيبه
"
اللي مش ممكن يسيبه
"
.والأماني اللي تصيبه
"
.....حلم عاشته وانتها
"
"
"
من النهاردي خلاص ياقلبي الدموع مش وقتها
"
افتكرني وانت واقف ....بين أماني قتلتها
"
افتكرني يوم ما تبكي والدموع راح وقتها
"
افتكرني في كل ليلة ..عشت جنبك قُربها
"
أفتكر .ذكري جميلة
"
في كلمة كنت بحبها
"
آه بحبك ....
"
"
"
وانت عارف إني كان في بنا قصه لسه قلبي في عهدها
"
والغرام أنا عشته فيها
"
.....والأماني بتناجيها
....كل حاجه خسرتها
"
"
"
...لو هقولك عل بيا
"
..كل شيئ موته فيا
"
..كل حاجه كرهتها
"
ذكريات كانت في قلبي ..شلت صورتك منها
"
"
"
آه كرهتك
"
شوف عيوني لما تلمح بس صورتك
"
.شوف شفايفي لما تسمع بس سيرتك
"
برتعش وبدوب مكاني .......لما اشوف بعنيا غيرتك
"
عمري مانسي فيك حناني ..او دموع لحظة ما سبتك
"
لا ياقلبي بكرهك
"
لا ..بحبك
"
لا خسرتك
"
كل حاجة تايها فيا .....شكل تاني بحسّها
"
لو تشوف شكل القسية او تجرب حضنها
"
لو تشوف دمعة عنيا ...او تجرب سُهدها
"
الغرام اللي عرفته ..صوره أنت كسرتها
"
بكرهك
"
"
"
ليه تزود فيا ناري لما اشوف بعنيا حيرتك
"
نفسي تنسي أي ماضي .وافتكر إنّي بحبك
"
لو زماني يعود ليالي ......وأنسي نفسي في حضن قلبك
"
نفسي نرجع لحظة تاني للأماني ..أو أعيش العمر جنبك
"
أفتكر إنّي بحبك
"
وابقي بكدب لو اقول إنّي كرهتك
"
غصب عني قسوتك خلتني سبتك
"
بعشقك
"
لية تشوه فيا صورتك
"
ليه تصدق فيا غيرتك
"
النهاردي خلاص ياقلبي ..غصب عني بقول كرهتك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق