الجمعة، 21 أكتوبر 2016

أنا مش ندمــــان بقلم / محمد لبيب مصيلحى

أنا مش ندمــــان على اى كلام
طالـــع مـــن قلبى بكل غـــرام
عـــارف ليــــه تعــالى أقــولك
لآن حيـــــاتى معاكى ســـــــلام
لأن ملامحــك هــى مـــلامحى
أنا مش ندمان على لونى القمحى
لأنك منــــى بلــــــون الننـــى
شـــايلة ملامح اللــون المصرى
أنا مش ندمان على لمسة أيدــك
يوم ما انا قولت خلاص حبيتــك
ولا ندمــان على قلبى وروحــى
اللى عشقهــــم همــس جبينــــك
لاكـــن نفســــــى أمتـــى وفيــــن
أهـــديك روحــى وحب سنيــــن
والملم كل سنيـــــــن المـــــاضى
وأعطيــك غيرهـــم شوق وحنين
أنا ندمـــان على هجـــر زمـــان
لآن عشت وحيـــد فى مكــــان
وأنت هنـــاك فى بلـــد الغربــه
مشتــــاق ليكى وكلـــى حنـــان
أنا بعتــــرف وقـــــــدام النـــاس
أنــى بــــدونك بـــدون أحســـاس
وأن وجـــــودك وسماع صوتك
تاج يا حبيبـــــى فـــوق الراس
أه صــــدقنى يا نبضى ودمـــى
أن وجــــودك شــئ يسعـــدنى
وعمـــرى ما أندم أنى بحبـــــك
ولا أشــوفك يوم بين حضنــــى
.........................................
بقلم / محمد لبيب مصيلحى
21/10/2016

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق