الجمعة، 27 أكتوبر 2017

دنيا غامقه حبه تحت حبه فوق بقلم الشاعر / عاطف عمر


قصيدة ( دنيا غامقه حبه تحت حبه فوق )


** أنا هبعد عشان بحبك .ومش عايز أخسر حنانك .
** أنا هبعد عشان بريدك .طب قوليلى أيه اللى صابك.
** كنت حلوه أيه جرى لك.



**مهما ضاع الحق فيكى .برضو دنيا.
**بيقولولي عليكى فانيه.
**هو مش ممكن تكونى حلوه ثانيه.
** أنت طول عمرك بتعطى القادر بقوووووه.
** وتأخدى من الناس الغلابه صحه ومروه.

** فى البداؤه بتبقي سكر .
** وكل مادى تغمقي أكتر .
** كنت أعيش فيكى افكر .
والكوارث بيا تكتر.
** كنت بسأل نفسي ليه. وليه تحفظى عليه وأكبر.
** كنت خايفه عليه صح .ولا خايفه أنى اكرهك.. أو انى اشوف حلمك مش أخضر.
** لما اللون الاسود حميكى.
ليه بفكر أشتريكى.
** وانت مش دريانه بيا.ولا انا حلمت بيكى.
** كنت دايما من بعيد نفسي فيكى .وبشتهيكى.
** كنت بفتكرك حبيبتي. والجمال لايق عليكى .
** كنت فاقد للحنان .والحنان عندك أنتي.
** كنت واهم فى الخيال..وانت كنتى لغيري تدى .

** بعد أيه.
** بعد أيه جايه تقوليلي أصحى فوق.
** بعد ما أتشقلب كيانى تحت فوق.
** بعد ما عرفت أبتسامتك والشروق.
**بعد ما الدنيا معايا بدأت تروق .
** جت تقولي أصحى فوق.من الوهم فوق.
** هى دى الدنيا يا صاحبي اللى عالى تجيبه تحت..واللى تحت تجيبه فوق .
بقلمي/..الشاعر عاطف عمر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق