الخميس، 17 ديسمبر 2015

?المهم حبك عايش في قلبي؟ بقلم الشاعر جابر عبد القادر


?المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر ؟?اناغلطان؟
?انا عملت ليه كده فيها
رغم حبها لي انا طلعت
جبان طب اعمل ايه دلوقتي 
اقول لا اهلها انا خايف عليه 

اه ابعد جواب لا افرض الجواب
لم يصل طب اعمل ايه انزل
اجازه بس هنا لا يرده يارب
انا لم اقصد شيئ وحش انا
بحبها اوي ولا اقدر ابعد عنها
بس ظروفي وانت اعلم مني
يارب هي كل حاجه حلوه في
حياتي اقول له انا جاي بكره
اقوم اكلمها في التليفون
ابني في بطنهاوانا اطلع
انسان ليس عندي رحمه
ولا قلب ده ابني مهم يحصل
ارجع بلدي واشتغل فيها وابني
معايه وهو فرحتي من الدنيا يا حبيبتي
انا جاي استني والله اتزوجك وبلغي
اهلي واهلك اروح احدر نفسي علي
السفر واخلص الورق الخاص بعملي
فيالبلد دي وارجع الي بلدي مصر
الحبيبة الي قلبي والي حبيبتي
وابني انا اعمل المستحيل في بلدي
واشتغل اي حاجه فيها انا اخد ايه
من السفر غير الهم وبعدي عن اهلي
واحبابي حبيبيتي انا جاي افرحي
يا حياتي وعمري يا ام ابني الغالي ؟
?جابر عبد القادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق