الاثنين، 2 نوفمبر 2015

روحي تحبـّك للشاعر أحمد شوقي الصياد

روحي تحبـّك وباقيه علي حبك 
ويوم قلت خلاص انتهي امرك 
ضحك قلبي وقال غصب عنك
والمشكله حبك بروحي ذبحني 
و إذا شكيت يوم يقول كان ذنبك 
كنت أظن الريح جابت لي هواك
لما عطرك جاني في لحظه ذكراك
شفت فيا اني أتألم من هواك
صدقت ولا لسه تسأل مين فداك
قلت فداك دمي واغلي منه القاك
ولا حنان حبك يحتويه كل قربك
مش مهم حتي لو اشوفه بخيالك
من عيون تاهت اتمني وجودي ببالك
وتعرف يا روحي لا تتركيني بغايبك
ياما قلت لك تتحمل هواي أفكر ك
قلت انا حبي وحيد عنيد إليك
اوعي في تقول انك لا تتحمله
....روحي تحبك غصب عني وهواك
هو أنفاسي وضياء عيونك ترسم
كل الحواسي .ليه ترفض روحي معاك
ليه ترفض وجودي وانا مثل الأماني بذاكرك
واحتلم كل الآهات في قرب نشوة معاك
إن كنت تهواني فأنا اليوم جنبك
خايف في لحظه أهون علي شمسك
وانتهي بغروب مالهوش غير الظلام رسمك
......خواطر أحمد شوقي الصياد.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق