الجمعة، 16 فبراير 2018

الغدر منك أنا بقلم الشاعر / عبد الجواد عبد الفتاح



الغدر منك أنا
الغدر منك انا اتعلمته
وبحر الغرام يا رتني ما ركبته
ولما مسكت أيدي وشد تني ليه
كنت أنا سيبته
وليه قلبك قاسي هوه أنته يا حبيبي ناسي
بإن الغرام على أيدي أنته اتعلمته
يا مرار قلبي أنا ومصيبته
لما عشق ناس كانت عامله حبيبته
راح فين الحنين مش كنا متواعدين بقالنا سنين
ومن نظرة بس دايبين
رحت وفوت قلبي حزين
يا عم ما أحنا كنا عايشين
وزي العصافير فوق فى السما طايرين
لما انته ناوي عال الهجر
قلبي زنبه أيه فيك دوبته
شمت فيه عزاله وبختي أنا ماله
وميلت ليه حاله وعلشانك أنا سبته
عملت ليه أزمه بدون لازمه
هوه انا عملت فيك عامله
وقلبي أيه زنبه اللى وياك خيبته
يا رب ينام محروم وعينه ما تشوف النوم
بحق الصلاة والصوم
وخلتني بقول يا رتني ف يوم ما قابلته
أأأأأأأأاااااااااة يا ويل قلبي يا ويله
أمشي بقى وسيب ف حاله
واوعي ف يوم تناديله وقلبك أنا بدعيله
يتعمل فيه زي اللى فيه أنته عملته
وشعري اللي أنته من عميلك بدري شيبته
وبدعي عليك
بختك يميل زي ما بختي وياك ميلته
ويخيب خيبته
أأأأأأأأأأأأأأأأة يا قلبي اللى انته ظلمته
........ عبد الجواد عبد الفتاح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق